Автолюбитель VS страховик. Росія    (20.03.2012)

Серед власників полісів обов'язкового чи добровільного страхування немало "скривджених" страховими компаніями автовласників. При настанні страхового випадку різними способами страховики можуть спробувати занизити компенсаційну виплату або зовсім відмовити в її виплаті. Обділеним власникам «залізних коней» доводиться шукати правду у вищих інстанціях.


Але може статися і так, що після страхового випадку із страховиків доводиться буквально "вибивати" покладені компенсації за допомогою юристів і через суд. Причому, в такій ситуації може виявитися абсолютно будь-який автовласник, господар дорогої іномарки і власник поліса великої страхової, розповідають в Асоціації з захисту прав автострахувальників.

Петро Погорельцев застрахував автомобіль Honda Accord за полісом добровільного страхування і потрапив в ДТП. Аварія була несерйозна, автомобіль отримав незначні пошкодження. У страховій йому запропонували, відремонтувати іномарку на станції дилера.

"Моя машина більше місяця стояла на СТО, а ремонт навіть і не почався, - поділився Петро, ​​- щоб прискорити процес, я вирішив відремонтувати її сам".

Автовласник відмовився від ремонту і написав заяву на виплату. Якого ж було його здивування, коли він дізнався, що страхова несподівано визнала, що пошкодженні настільки серйозні, що перевищена планка тотального збитку. Машину відправили "під списання", визначили вартість придатних залишків і виплатили йому всього 147 000 рублів замість належних 500 000, які повинні були покрити збитки. Власник іномарки був в корені не згоден зі страховою, але сил і часу домагатися належної суми, у нього не було. За допомогою він звернувся до юриста. В результаті судових розглядів, які тривали півтора року, «вирок» автомобілю був скасований, і суд зобов'язав компанію провести Петру Погорельцева доплату в розмірі 350 000 рублів.

На жаль, в даний час в судах лежать стоси справ із претензіями страхувальників до страховиків, відзначають в Асоціації.

Обов'язкове автострахування в Росії існує більше 8 років, а добровільне з'явилося ще на початку 90-х. За цей час власники "залізних коней" звикли без страхових полісів на дорогу не виїжджати, і дорожні ситуації вирішуються цілком цивілізовано. Автовласники стали цілком і повністю довіряти страховим. Проте на адресу страховиків надходить чимало нарікань, а кількість скривджених страховиками клієнтів навіть збільшилася.

Недобросовісні компанії можуть обдурити клієнта, використовуючи для цього всілякі способи. Відмовляють у виплатах, знижують їх розмір, затягують узгодження, завищують збиток і відправляють машини під списання, замість того, щоб її відремонтувати. Після того, як визнана тотальна загибель авто, її власникові виплачують за мінусом зносу і амортизації, лише частину від тієї суми, на яку був застрахований автомобіль.

"Автострахування покликане захистити громадян від серйозних фінансових збитків, що виникають в результаті ДТП і звести нанівець" розбірки "на дорозі На жаль, не рідкісні випадки, коли після аварії доводитися." Розбиратися "зі страховою, - сказав експерт в області автострахування, власник юридичної компанії "Адвокар" Максим Ханжін -. Останнім часом ситуація в області автострахування стала значно гірше, ніж була в 2003 році, коли страхові компанії почали боязко будувати свій бізнес на російській землі ".

"Дійсно, проблеми між автострахувальників і страховими компаніями існують, але з'явилися вони не тільки що, - підтвердив депутат Держдуми РФ, лідер громадської організації автомобілістів" Свобода вибору "В'ячеслав Лисаков, -. Наші страхові компанії не клієнтоорієнтований Задача страхових полягає не в тому, щоб дотримати інтереси постраждалих автовласників, а в тому, щоб зібрати з них максимально, а заплатити, по можливості, мінімально ". Пояснюється така ситуація просто: автострахування це бізнес, бізнес, в якому, страждає якість послуг, сервіс і час виплат. "З'ясовувати стосунки" зі страховиком власнику поліса обов'язкового чи добровільного страхування непросто, особливо якщо людина юридично не підкований, не знає всіх тонкощів, які існують в законодавстві. При цьому, кожна страхова має чималий штат юристів. Тому, в разі конфлікту зі страховиком, автовласникові краще звернутися за допомогою до професійних юристів, що спеціалізуються в області автострахування.

"Наші співвітчизники поки ще не навчилися звертатися до юристів. На Заході ні один автовласник, опинившись в подібній ситуації, навіть кроку не зробить без адвоката. Жителі нашої країни звикли довіряти страховим компаніям, рішення яких вважають цілком законними. Багато страхувальників навіть не здогадуються про можливість шахрайства, заниження або завищення вартості ремонту і незаконність відмови з боку страхових ", - підсумував Максим Ханжін.

За словами деяких колишніх співробітників страхових, в їхніх компаніях було негласні розпорядження, щоб усілякими способами скорочувати компенсаційні виплати. Далеко не завжди про це здогадувалися страхувальники. Навіть коли вони припускали, що їм занизили виплату, багато махали рукою, ніхто не хотів через невеликої суми витрачати сили і нерви, домагаючись «правди» в суді. Саме на це і розраховують страхові, які будуть продовжувати так ставитися до своїх клієнтів, поки ті не навчаться грамотно вирішувати проблеми, відстоюючи свої інтереси через суд або за допомогою грамотних юристів. На сьогоднішній день судова практика в нашій країні складається на користь потерпілих практично в 100% випадках.

У свою чергу експерти Асоціації із захисту прав автострахувальників впевнені в тому, що можливий цивілізований діалог між страховими компаніями, владними структурами і автострахувальників.


За матеріалами: Особисті Гроші
←До списку новин


Новини

  • Страхування Авто за програмою КАСКО " Автопреміум "
    АСК ІНГО Україна створила інноваційний продукт автомобільного страхування КАСКО «АВТО Преміум», який надає повний захист Вашого автомобіля, ексклюзивний сервіс і швидке врегулювання страхових подій.
    16.02.2015
  • Медична страховка як соц пакет
    На сьогоднішній день медичне страхування персоналу стає все більш популярним, особливо серед роботодавців, які усвідомлюють важливість здоров'я співробітників для успішної роботи компанії. Купівля поліса Добровільного медичного страхування (ДМС) для спів
    13.05.2014
  • Страховка медична для дитини в киеві
    Ринок дитячого страхування в Україні поступово розвивається. Дитяча медицина є досить дорогою на сьогоднішній день, а витрат по догляду за малюками і без цього достатньо. Тому батьки, укладаючи договір медичного страхування дитини, не тільки заручаються я
    07.05.2014
Всі новини