Страховики цінують життя    (28.03.2012)

Постраждалим у ДТП почнуть оплачувати не тільки ремонт авто, але і збиток, нанесений їхньому здоров'ю.

 

Жертви аварій отримуватимуть компенсації навіть у тому випадку, якщо не зможуть документально підтвердити всі витрати на лікування та ритуальні послуги. Відповідно до законопроекту (№ 9462), постраждалі в ДТП українці отримають право вимагати від страховиків гарантовані суми. Якщо в результаті ДТП потерпілий отримає III групу інвалідності, гарантована стартова виплата складе 12 мінімальних зарплат (на сьогоднішній день 13 608 грн), II групи - 18 мінімальних зарплат (20 12 грн). У разі смерті потерпілого або отримання ним інвалідності I групи гарантована виплата досягне 36 мінімальних зарплат (40824 грн).

 

Найближчі родичі загиблого отримають право на компенсацію морального збитку в розмірі 12 мінімальних зарплат. Окрема виплата буде передбачена для компенсації витрат, пов'язаних з похоронами (не більше 12 зарплатних мінімумів). Однак загальна сума виплати по збитку життю і здоров'ю не зможе перевищити фігурує в полісі страхової суми, яка на даний момент складає 100 тис. грн.

 

ствующим правилами, щоб отримати компенсацію витрат на лікування та медпослуги, громадяни зобов'язані підтвердити їх страховикам документально. Враховуючи, що в нашій країні медичне обслуговування формально залишається безкоштовним, зробити це не так просто. А т.зв. "Благодійні внески", які збирають з пацієнтів "безкоштовні" лікарні та поліклініки, не є для СК офіційної статтею витрат на лікування.

 

"За новим законом, щоб отримати компенсацію, потерпілому не обов'язково надавати чеки на медичні витрати. Він просто може пред'явити компанії документ від медустанови про проходження лікування. При цьому мінімальна сума виплати становитиме не менше 1/30 від мінімальної заробітної плати за кожен день лікування ( 37,8 грн в день) протягом не більше 120 днів. Якщо потерпілий документально підтвердить, що його витрати на лікування перевищують встановлену суму, страховик має компенсувати підтверджені витрати, що перевищують гарантований законом мінімум ", - розповів Олександр Мельничук, менеджер зі зв'язків з громадськістю та комунікацій СГ "PZU Україна".

 

Закон також змінює систему розрахунку виплат за моральному збитку жертвам ДТП. На даний момент постраждалі вправі вимагати від компаній компенсації морального збитку в розмірі не більше 5% від ліміту відповідальності, встановленої по збитку життю і здоров'ю (тобто не більше 5 тис.грн). Якщо ж суд задовольняє позов потерпілого на більш велику суму, різницю між страховим відшкодуванням і сумою позову повинен сплатити винуватець ДТП. Згідно з новим законом страхова виплата по моральному збитку повинна складати не більше 5% від фактичної страхової виплати за шкоду, заподіяну здоров'ю, а не страхової суми.

 

"Тобто, чим більше постраждала людина, тим більше буде сума страхової виплати за шкоду здоров'ю, і тим більше буде розмір морального збитку. Крім того, документ визначив саме поняття" моральні збитки "в системі ОСЦПВ. Сьогодні це питання в законодавстві прописаний нечітко, і потерпілим в аварії доводиться серйозно "попітніти" в судових спорах, щоб довести своє право на моральну шкоду ", - розповідає директор департаменту андеррайтингу і методології СК" НАСТА "Ігор Запорожець.

 

Страховики також сподіваються, що прийняття закону дозволить навести порядок на ринку автоцивілки за рахунок посилення фінансових вимог до самих компаніям і посилення системи контролю за ними. По-перше, Моторне бюро отримає право проводити аудит страхових компаній, що претендують на вступ в організацію. По-друге, розмір внеску до фонду страхових гарантій для членів МТСБУ буде підвищений з 100 тис. євро до 500 тис. євро (хоча раніше передбачалося підняти цю планку до 1 млн євро). Крім того, компанії будуть зобов'язані вносити не менш 300 тис. євро у фонд захисту потерпілих.

 

"За нашими підрахунками, спільні відрахування в гарантійний фонд збанкрутілих за останній час страхових компаній не перевищили 5 млн грн. У той же час нараховані потенційні виплати складають десятки мільйонів гривень. І зараз гостро стоїть питання - хто буде платити за їхніми зобов'язаннями. Тому страховики, які будуть займатися ОСЦПВ, повинні мати певний запас міцності ", - підкреслюють в МТСБУ.

 

За даними Бюро, за останні 4 роки його ряди вже покинуло 17 компаній (дві з них були повними членами бюро). На початок лютого поточного року їхні борги перед потерпілими та Моторним бюро оцінюються в 40 млн грн.

 

За матеріалами: Коментарі

←До списку новин


Новини

  • Страхування Авто за програмою КАСКО " Автопреміум "
    АСК ІНГО Україна створила інноваційний продукт автомобільного страхування КАСКО «АВТО Преміум», який надає повний захист Вашого автомобіля, ексклюзивний сервіс і швидке врегулювання страхових подій.
    16.02.2015
  • Медична страховка як соц пакет
    На сьогоднішній день медичне страхування персоналу стає все більш популярним, особливо серед роботодавців, які усвідомлюють важливість здоров'я співробітників для успішної роботи компанії. Купівля поліса Добровільного медичного страхування (ДМС) для спів
    13.05.2014
  • Страховка медична для дитини в киеві
    Ринок дитячого страхування в Україні поступово розвивається. Дитяча медицина є досить дорогою на сьогоднішній день, а витрат по догляду за малюками і без цього достатньо. Тому батьки, укладаючи договір медичного страхування дитини, не тільки заручаються я
    07.05.2014
Всі новини