Держава невдоволена страхуванням?!    (29.03.2012)

Пристрасті навколо прийнятого закону, що змінює правила гри на ринку автоцивілки і «Зеленої карти», продовжують бушувати. Керівництво МТСБУ визнало, що нинішні принципи роботи призвели до фактичного банкрутства МТСБУ і без радикальних заходів навести порядок на ринку неможливо. Однією з них може стати створення державного страховика, який зав'яже на собі автоцивілку.

 

Після заяви Української федерації страхування та асоціації «Страховий бізнес» про необхідність зміни прийнятого закону, в тому числі і шляхом направлення листа в Адміністрацію президента з проханням ветувати його, пішла реакція Моторного бюро. За заявою Вадима Загребного, гендиректора МТСБУ, на ринку склалася катастрофічна ситуація. «Минулого року МТСБУ отримало 4 тис. скарг, їх число подвоюється щорічно. Погіршився і врегулювання страхових подій. Якщо в 2010 р. 75% страхових випадків вирішувалися протягом 90 днів, то в 2011 р. тільки 50% справ - протягом 150 днів », - зазначив він.

 

Причиною всьому демпінг, який раніше застосовували тільки невеликі нові гравці. Потім до них підключилися і великі компанії в спробі утримати частку ринку і клієнтів на відверто низькому рівні. Завищені комісійні привели до вимивання з СК до 1,6 млрд. грн. в минулому році.

 

Поряд з порочною практикою на ринку виснажилися і фонди Бюро. Ситуація з СК «Інвестсервіс» і Уеска привела до того, що сьогодні в бюро надійшло 27 заяв про страхову виплату за системою «Зелена карта» на загальну суму 110 млн. грн. У фонді ж залишилося всього 27 млн.

 

«По міжнародним стандартам МТСБУ є фактичним банкрутом. Тому не виключено створення державної страхової компанії, яка займатиметься внутрішнім ринком обов'язкового страхування автоцивільної відповідальності », - вважає Вадим Загребной.

 

Передумови до створення ДАБК з'явилися в надрах Госфінуслунг ще за керівництва Василя Волги. У новому складі Нацкомфінуслуг за створення ДАБК і раніше відповідає Віктор Берлін. Горезвісний закон, по суті, створює всі передумови для створення ДАБК. «Фонд страхових виплат, за ідеєю, повинен перейняти функції страховиків щодо виконання зобов'язань. Це неприродно для МТСБУ як регулятора. І чим більше буде страховиків потрапляти в цей фонд, тим вище доказ неефективності роботи ринку і необхідності створення ДАБК як єдиного оператора. Страховики в такій системі будуть лише агентами, а про колишніх комісійних доведеться забути », - заявили в одному із страхових об'єднань.

 

Дійсно ринок, акумулює всього 3,2 млрд. грн., Включає більше 80 страховиків. Тому витрати на ведення справи дуже великі і конкуренція досить жорстка. «Необхідно законодавчо обмежувати витрати на ведення справи і контролювати їх дотримання. Тому що найпростіший підрахунок покаже, що при сплаті нинішніх комісійних в 40% компанія веде свідомо збиткову діяльність », - обурюється Юрій Гришан, директор СТ« Іллічівське ».

 

Примітно, що в акурат до проведення загальних зборів на сайті МТСБУ планується оприлюднити інформацію про якість врегулювання страхових подій, загальному фінансовому стані страховиків і кількості скарг. Страховики будуть поділені на три колірні групи за спаданням - «зелена», страховики, чиї результати хороші (в середньому вище за ринок), «жовта» і «червона». Буде також «чорна» група - страховики, які відмовилися публікувати звітність. Вчора таких 22, тобто чверть всіх членів бюро. Цікаво, що в «зеленій» групі не більше п'яти великих страховиків, при цьому близько двох десятків дрібних і середніх компаній.

 

Напередодні зборів серед членів МТСБУ розгортається неабияка боротьба. З одного боку, квотний принцип обрання в президію рівної кількості членів від кожної асоціації не виправдав себе. «Якщо як мінімум два члени президії мають фінансові проблеми і знаходяться якщо не в« червоній », то в« чорній »групі, то які правила роботи ринку вони можуть виробляти», - запитує один із членів президії. Підтримує таку позицію і Вадим Загребной. «У керівних органах бюро повинні бути представлені страховики - флагмани ринку, які своєю діяльністю показують, як потрібно працювати», - упевнений він.

 

Загальні збори стане показником того, куди рухається ринок і залежно від того, хто займе керівні посади, стане зрозуміло, чи зможе ринок подолати проблему демпінгу і завищених комісій самостійно або страховикам варто чекати створення ДАБК.

 

За матеріалами: Економічні звістки

←До списку новин


Новини

  • Страхування Авто за програмою КАСКО " Автопреміум "
    АСК ІНГО Україна створила інноваційний продукт автомобільного страхування КАСКО «АВТО Преміум», який надає повний захист Вашого автомобіля, ексклюзивний сервіс і швидке врегулювання страхових подій.
    16.02.2015
  • Медична страховка як соц пакет
    На сьогоднішній день медичне страхування персоналу стає все більш популярним, особливо серед роботодавців, які усвідомлюють важливість здоров'я співробітників для успішної роботи компанії. Купівля поліса Добровільного медичного страхування (ДМС) для спів
    13.05.2014
  • Страховка медична для дитини в киеві
    Ринок дитячого страхування в Україні поступово розвивається. Дитяча медицина є досить дорогою на сьогоднішній день, а витрат по догляду за малюками і без цього достатньо. Тому батьки, укладаючи договір медичного страхування дитини, не тільки заручаються я
    07.05.2014
Всі новини