Правила боротьби за страхове відшкодування    (15.12.2011)

У ЗМІ періодично публікуються різноманітні рейтинги страховиків, що мають найбільшу кількість відмов у виплаті страхових відшкодувань. Дійсно, отримати належну страховку буває дуже непросто, особливо тепер, коли в багатьох страхових компаній спостерігаються фінансові проблеми. Як правильно добиватися законної компенсації?

Рейтинг рейтингом ворожнечу

Рейтинги страхових компанійявляются досить об'єктивними, оскільки складаються на підставі реальних даних про діяльність страховиків, які є загальнодоступною інформацією. Крім того, в Інтернеті існують так звані "народні" ("чорні") рейтинги, які складаються на підставі відгуків клієнтів страхових компаній. "Ознайомитися з ними буде корисно, але ставитися до них потрібно досить критично, оскільки викладені на сайтах дані не завжди підтверджуються", - рекомендує Ганна Огренчук, керуючий партнер Lcf Law Group.

З приводу законності складання "чорних" списків страхувальників, слід зазначити, що інформація щодо діяльності та фінансового стану страхувальника, яка стала відома страховику при здійсненні страхової діяльності, складає таємницю страхування. Така інформація може передаватися страховиком тільки в певних випадках. За несанкціоноване розголошення інформації, яка містить таємницю страхування, винна особа (страховик) несе відповідальність. Однак це положення не поширюється на надання інформації, яка містить таємницю страхування, у Держфінпослуг, оскільки цей орган здійснює нагляд за діяльністю страхових компаній.

На думку експертів, складання страховими компаніями рейтингів, наприклад, фінансово неплатоспроможних страхувальників, і надання доступу до них необмеженій кількості осіб є неправомірним. Але складати подібні рейтинги виключно для свого внутрішнього користування страхова компанії має право.

Зменшуємо ризики невиплати

Профілактика - краще лікування. Для того щоб зменшити ризики по невиплаті страхового відшкодування при настанні страхового випадку, необхідно ще на етапі укладання договору страхування уважно ознайомитися з його умовами. Особливу увагу слід звернути напідставі для відмови у виплаті страхового відшкодування, а також на випадки, які не є страховими.

Важливим пунктом є і обов'язки страхувальника при настанні страхового випадку, особливо в який термін страхувальник зобов'язаний повідомити страхову компанію, написати заяву, надати страховику можливість огляду застрахованого майна і т.п. Якщо страхувальник чітко знає, що він повинен робити при настанні страхового випадку та виконує свої зобов'язання за договором страхування, то ризик відмови у виплаті страхового відшкодування суттєво зменшується.

Суд або Держфінпослуг - що ефективніше?

При належному виконанні всіх умов договору страхування та у разі недобросовісних дій з боку страхової компанії можна звертатися з відповідними позовами до суду.

Рішення суду багато в чому залежить від кожної конкретної ситуації. Якщо страхова компанія просто затягувала виплату, не маючи на те підстав, суд в більшості випадків приймає позицію страхувальника. Але як свідчить практика, оскарження в судовому порядку відмови у виплаті або стягнення зі страховою відшкодування (якщо відмови не було, але всі терміни вже минули) - це досить тривалий процес, запевняють юристи Lcf Law Group.

Судова процедура може тривати кілька місяців, тому експерти рекомендують паралельно звернутися до Держфінпослуг у Моторне (транспортне) страхове бюро України (за ОСЦВ) зі скаргою на бездіяльність страхової компанії. Розгляд скарги зазначеними органами буде вироблено більш оперативно.

Останнім часом контроль Держфінпослуг щодо страхових компаній посилився, і оскарження дій (бездіяльності) страхової компанії є доцільним і дієвим методом. При зверненні зі скаргою в Держфінпослуг необхідно детально викласти неправомірні дії страхової компанії і надати підтверджуючі документи.

За результатами розгляду скарги, у разі виявлення незаконних дій з боку страховика, Держфінпослуг може зобов'язати страхову компанію виплатити страхове відшкодування, а також надалі застосувати санкції.

Як правило, скарга подається в письмовій формі з обов'язковим зазначенням повних даних страхувальника (заявника), даних страховика, викладом ситуації спірної ситуації та неправомірних дій страхової компанії. Також до скарги необхідно додати копії відповідних документів на підтвердження вимог. Скаргу доцільно подати навмисне через канцелярію Держфінпослуг, або відправити поштою цінним листом з повідомленням про вручення. Розглядається така скарга в 30-денний термін.

Як отримати страховку з збанкрутілої страхової компанії?

Ст.45 Закону "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачені особливості банкрутства страхових компаній. Відповідно до зазначеної норми, страхувальники за договорами страхування, за якими страховий випадок настав до дня винесення господарським судом постанови про визнання страховика банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, мають право вимагати страхову виплату. При цьому вимоги таких страхувальників підлягають задоволенню в першу чергу (за договорами особистого страхування) і в другу чергу (за іншими договорами страхування) відповідно.

У кожному разі, після отримання інформації про відкриття господарським судом провадження про банкрутство страхової компанії (протягом 30 днів з моменту публікації відповідного оголошення в газеті "Голос України" або "Урядовий кур'єр"), необхідно звернутися до даного суду з письмовою заявою, в якому викласти вимоги до боржника. До заяви потрібно додати докази Ваших вимог. Надалі ці вимоги будуть розглянуті комітетом кредиторів і включені до реєстру вимог кредиторів, і будуть задоволені в порядку зазначеної вище черговості.

Що стосується договорів страхування, за якими страховий випадок на момент визнання страхової компанії банкрутом не настав, такі договори припиняють свою дію. В даному випадку страхувальники мають право вимагати повернення частини виплаченої страховику страхової премії пропорційно різниці між строком, на який був укладений договір страхування, і строком, протягом якого фактично діяв договір страхування.


За матеріалами: Ligazakon.ua
←До списку новин


Новини

  • Страхування Авто за програмою КАСКО " Автопреміум "
    АСК ІНГО Україна створила інноваційний продукт автомобільного страхування КАСКО «АВТО Преміум», який надає повний захист Вашого автомобіля, ексклюзивний сервіс і швидке врегулювання страхових подій.
    16.02.2015
  • Медична страховка як соц пакет
    На сьогоднішній день медичне страхування персоналу стає все більш популярним, особливо серед роботодавців, які усвідомлюють важливість здоров'я співробітників для успішної роботи компанії. Купівля поліса Добровільного медичного страхування (ДМС) для спів
    13.05.2014
  • Страховка медична для дитини в киеві
    Ринок дитячого страхування в Україні поступово розвивається. Дитяча медицина є досить дорогою на сьогоднішній день, а витрат по догляду за малюками і без цього достатньо. Тому батьки, укладаючи договір медичного страхування дитини, не тільки заручаються я
    07.05.2014
Всі новини