Захист від неправомірних дій Даішників    (16.01.2012)

Юристи пропонують Вам декілька юридичних варіантів впливу на таких представників влади, як ДАІ.

Почнемо з найпростішого і, на думку юристів, сумнівної варіанти: дзвінок по телефону довіри ДАІ (номер телефону довіри для Вашого регіону можна дізнатися на офіційному сайті ДАІ); обіг у вигляді скарги до начальника інспектора ДАІ.

Чому ж таке варіант
сумнівний? По-перше, він може не дати очікуваного результату. По-друге, начальник інспектора ДАІ не буде скасовувати рішення свого підлеглого. Тож скористатися таким варіантом можна, але очікуваного результату може і не бути.

Далі, звернення до суду. Переваги такого варіанту полягають у наступному:

Ваша скарга безсумнівно потрапить в руки начальника інспектора ДАІ;
У Вас з'явиться можливість зустрітися з посадовою особою і перед обличчям законом з'ясувати конфлікт.
Рада! Правильно врахувати всі обставини Вашої справи і грамотно побудувати схему Ваших дій допоможе кваліфікований юрист.

Що потрібно для того, щоб виграти суд?

По-перше, потрібно бути впевненим у своїй невинності (якщо інспектор зупинив Вас за порушення ПДР, яких Ви не робили). Потрібно бути впевненим, що дії інспектора ДАІ явно виходили за межі наданих йому законом прав і повноважень. Впевненим, що дії ДАІ дійсно завдало Вам істотної шкоди (наприклад, образа гідності, без відповідних документів були проведені будь-які операції).

Отже, для того щоб впливати на інспектора ДАІ, Ви повинні скласти скаргу і подати її до відповідного органу. Скарга повинна містити наступну інформацію:

Повна назва держоргану (тобто куди Ви подаєте скаргу).
ПІБ заявника (тобто Ваше ПІБ, адресу, телефон).
Назва скарги (наприклад, на неправомірні дії ДАІ).
Фактичні обставини справи - тут Ви максимально докладно описуєте ситуацію. Починаєте з того, що Ви, ПІБ, є громадянином України, вказуєте інформацію про своє авто і те, о котрій годині та в якому напрямку Ви рухалися. Потім вказуєте всю відому інформацію про співробітника ДАІ, на чиї дії Ви подаєте скаргу (П.І.Б., звання, посада, місце роботи, номер службового посвідчення, нагрудного знака і т.д.). Тут же описуєте обставини, за яких відбулося порушення ваших прав, вказуєте докладні відомості про осіб, які можуть підтвердити факт порушення. В кінці обов'язково Ви повинні написати, що до вищезазначених дій інспектора ДАІ не згодні, що інспектор порушив вимоги низки законодавчих та нормативних актів України і, найголовніше, що ПДР Ви не порушували.

Мотиви та обгрунтування оскарження. Тут Ви мотивуєте Вашу скаргу, наприклад, вказуєте, що протокол складено на бланку, який не відповідає законодавчим вимогам, накладене на Вас стягнення є незаконним і т.д..

Далі в обов'язковому порядку вказуєте наступну інформацію:

Прошу:

Прийняти дану скаргу до розгляду відповідно до ст. 288 КУпАП;
Викликати для надання свідчень інспектора ДАІ (ФІО., звання, посада, місце роботи, номер службового посвідчення, нагрудного знака);
Сповістити мене заздалегідь про час і місце розгляду цієї скарги;
Визначити дії зазначеного співробітника ДАІ про накладення на мене адміністративного стягнення по постанові № і складання відповідного протоколу незаконним;
Скасувати накладене на мене стягнення по постанові;
Зобов'язати управління ДАІ викреслити з відповідної бази даних запис про здійснення мною правопорушень.
Проставте дату і підпис.

Перед тим як подати скаргу, Ви повинні звернути увагу на істотний момент. Вам необхідно мати дві або три копії, тому що у Вас є право посилати копії Ваших скарг одночасно і в інші органи, якщо їх компетенція відповідає суті скарги. А також Вам необхідно мати копії постанови та протоколу.

Скарга передається в канцелярію для реєстрації. Прослідкуйте, щоб на ній проставили номер вхідного документа і дату прийняття листа до ісполненію.Для того щоб знати, що відбувається з Вашою скаргою, Ви маєте право телефонувати в канцелярію і дізнаватися, кому з представників структури було направлено Ваш лист для розгляду.

Який термін розгляду скарги?

Законодавець надає десятиденний строк:

для оскарження (ст. 289 КУпАП). Якщо строк оскарження був пропущений Вами або пропущений Вашим представником або адвокатом, то Ви (представник або адвокат) остаточно втрачаєте право на оскарження. Єдиним виходом в ситуації, що склалася є Ваше звернення в прокуратуру;
прокурор може опротестувати постанову в десятиденний строк;
скарга і протест розглядаються правомочними органами у десятиденний строк з дня надходження. Якщо бути точними, то момент, з якого починає обчислюватися строк розгляду скарги або протесту, є днем ​​реєстрації скарги або протесту в уповноваженому органі.
Що може чекати інспектора ДАІ?

За чинним законодавством до інспектора ДАІ можуть бути застосовані два види стягнень - адміністративний і дисциплінарний. На жаль, в КУпАП і в законодавстві держслужбовців загального вирішення цього питання немає. Однак, виходячи з того, що і дисциплінарні, і адміністративні стягнення мають характер покарання, ми не можемо припустити, що інспектора ДАІ спіткає одночасне застосування подвійного покарання. Тому що мета застосування стягнення у даному випадку полягає не в тому, щоб покарати правопорушника якомога жорсткіше, а в тому, щоб забезпечити сумлінне виконання ним своїх службових обов'язків з дотриманням вимог законів та інших нормативних актів, та недопущення подібних правопорушень надалі.

Ви повинні розуміти, що посадові особи притягуються до адміністративної відповідальності тільки за наявності їх вини у скоєні правопорушення. Якщо інспектор буде притягнутий до адміністративного стягнення, то його спіткає попередження і штраф (ст. 14 КУпАП). Якщо дисциплінарне стягнення, то це буде попередження про неповну службову відповідальність, а також про затримку до одного року у присвоєнні чергового рангу або у призначенні на вищу посаду. Обидва ці стягнення (адміністративне та дисциплінарне) не пов'язані з відстороненням посадових осіб від виконання службових обов'язків, і спрямовані на стимулювання їх сумлінного ставлення до виконання свого службового обов'язку. Ця обставина надзвичайно важливо, оскільки посадові особи виконують функції більше суспільної значущості.
←До списку новин


Новини

  • Страхування Авто за програмою КАСКО " Автопреміум "
    АСК ІНГО Україна створила інноваційний продукт автомобільного страхування КАСКО «АВТО Преміум», який надає повний захист Вашого автомобіля, ексклюзивний сервіс і швидке врегулювання страхових подій.
    16.02.2015
  • Медична страховка як соц пакет
    На сьогоднішній день медичне страхування персоналу стає все більш популярним, особливо серед роботодавців, які усвідомлюють важливість здоров'я співробітників для успішної роботи компанії. Купівля поліса Добровільного медичного страхування (ДМС) для спів
    13.05.2014
  • Страховка медична для дитини в киеві
    Ринок дитячого страхування в Україні поступово розвивається. Дитяча медицина є досить дорогою на сьогоднішній день, а витрат по догляду за малюками і без цього достатньо. Тому батьки, укладаючи договір медичного страхування дитини, не тільки заручаються я
    07.05.2014
Всі новини