Новини

Скасування техогляду - випадковість чи навмисність?!

Скасування техогляду дало ДАІ можливість зупиняти автомобілі практично під будь-яким приводом, посилаючись на «перевірочку справності ременів безпеки»! В принципі, приводів, що стосуються справності транспортно засобу можна знайти масу. Адже головне бажання, а як відомо, його нашим правоохоронним органам - не позичати.

Здавалося б, скасування техогляду поставило оплату штрафів у сумнівний глухий кут. Мовляв, скасували обов'язковий технічний контроль, штрафи оплачувати вже й не обов'язково. Так як, боятися невидачі заповітної картки ТО, не доведеться. Не тут-то й було. Зміни в законопроектах відбуваються з такою стрімкою силою, тільки встигай. Нагадаємо, в силу вступив Закон про внесення змін до Законодавства України «Про виконавче провадження», був прийнятий ряд і інших змін у законодавчих актах щодо процедури примусового виконання рішень судів. Все це тягне за собою, правомочність вилучення майна (автомобіля) за несплату чергового штрафу.

Але, за великим рахунком, що змінилося в корінь! Якщо глибоко не копати, то зміни, лише в антуражі. Якщо раніше за проходження техогляду водії платили ДАІ, зараз платити будуть приватним сервісним станціям. Причому, передбачається навіть зниження цін на проходження діагностики, так як, в ціну не входить надбавка на транспортний збір, і на виготовлення пластикового талону.

Все б непогано, якби не виплив «на поверхню» один цікавий факт придбання МВС мікроавтобусів на кругленьку суму. Дані машини оснащені різними приладами і технікою, оскільки призначені для діагностики справності транспортного засобу. По простому, МВС закупило партію «розумних» автомобілів на 13,54 мільйонів гривень, і це ніщо інше як - мобільні станції діагностики справності транспортного засобу!

Машини представлені на базі Peugeot Boxer 330 2.2 HDi. Базова вартість такого автомобіля 220 000,00 грн. Насправді, витрати на одну таку машину набагато вище. Справа в тому, що в замовленої МВС комплектації, є наступні технічні агрегати: вимірювач параметрів світла фар автотранспортних засобів типу "ІПФ-01"; прилад для визначення світлопропускання скла транспортних засобів типу "Люкс ІС-2; вимірювач сумарного люфту рульового управління транспортних засобів типу "ІСЛ-М"; газоаналізатор концентрації оксиду вуглецю, двоокису вуглецю, вуглеводнів, кисню для одночасного визначення вмісту зазначених газів у відпрацьованих газах двигунів транспортних засобів; вимірювач димності відпрацьованих газів двигунів транспортних засобів, що працюють на дизельному паливі типу "МЕТА-01МП".

Навіщо МВС закупило такі автомобілі після офіційного скасування Президентом проходження техогляду?! Відповіді неоднозначні. . .

Як же йдуть справи з обов'язковим технічним оглядом в інших країнах.

У Франції, техогляд проходять один раз в чотири роки. При первинній експлуатації і раз на наступні два роки.

Непроста система з техоглядом в Білорусії. У Мінську запозичили досвід Німеччини. Поки автомобіль діагностують новітньою технікою, усміхнений менеджер запропонує водієві чашечку кави або чаю. Але як кажуть «і сервіс незпроста хороший». Є безліч мінусів. Одні з них: повна відсутність будь-якої організованості, доведеться вистояти не малу чергу. У Білорусії з примусу необхідно усувати неполадки в центрах автосервісу. Виходячи з цього, ціна такого обслуговування часто досить завищена і природним чином породжує фінансову зацікавленість служителів дорожньої служби.

Всім відома філософія експлуатації автомобілів в США. Їх не купують на 100 років. Від'їздили 4-5 років, купили нове авто. Як наслідок, в 30 штатах обов'язковий техогляд проводитися для автомобілів старше 5 років. І лише в 18 штатах техогляд регулярний, один раз на два роки.

А щодо України, подивимося, у що виллється українським водіям нові поправки до Законів.