Ні для кого не буде секретом, як саме вирішуються питання з ДАІ. У 98% - це хабар співробітникові Державтоінспекції.
Так склалося історично, в усі часи, в нашій країні можна було «домовитися», і це стосується не тільки правоохоронних органів, до корупції схильні освітні інститути, нотаріуси, адвокати, аудитори, оцінювачі, лікарі і т.д.
Хтось бере менше, хтось більше, але беруть усі.
Україну вважають найбільш корумпованою країною в Європі - понад 90% підприємців, опитаних компанією Ernst & Young, вказали широке поширення хабарництва в країні.
Питання дуже глобальне, але ми постараємося розібратися хоча б у питанні корупції «на дорозі».
Отже, система така: водій, щоб уникнути покарання за порушення ПДР, вирішує мирно домовитися з інспектором ДАІ, за допомогою вигідного грошової винагороди, обидва учасники «угоди» полюбовно розходяться. Природно, нерідко і сам «служитель народу» не проти запропонувати таку послугу поблажливості за виявлене порушення.
Ми зробили опитування під назвою «розцінки на дорогах», опитали невелику кількість водіїв. Відповіді були практично ідентичні, що говорить про правдоподібність цін.
Пропонуємо Вам переглянути таблицю, складену за результатами опитування:
Маючи такий прейскурант, водій, особливо не замислюючись порушує і буде порушувати. Від того що автовласник може домовитися, а автоінспектор може взяти, проблема не вирішується. Подібне «покарання», жодним чином не робить «погоди» на сумлінному виконанні правил дорожнього руху.
А все чому? Тому що, ніхто з водіїв не розцінює зупинку смугастим жезлом, як серйозну халепу. Якби інспектори відбирали як годиться водійські права, слідували встановленим штрафам, які з недавнього часу підвищили, можливо водії хоча б намагалися не порушувати.
Розплутуючи клубок корупції ДАІ, потрібно починати з самого витоку. З грошима, які в якості зарплати отримують працівники Державтоінспекції, справді складно утриматися від «додаткового» заробітку. Всі ж пов'язано в один ланцюжок подій, немає гідних зарплат - є хабарі, і буде неправильно звинувачувати у всьому тільки ДАІ.
Держава бореться з корупцією методами величезних штрафів або навіть позбавленням волі тих, хто попався на хабарі. Це стосується як інспекторів ДАІ, так і самих водіїв.
Якщо це хабар у розмірі від 50 до 85 гривень, штраф може бути в розмірі 8 500 - 12 750 гривень, понад 85 гривень - штраф 12 750 - 25 500 гривень, але є і ймовірність позбавлення волі від двох до п'яти років.
Підводячи підсумок, хочеться сказати лише одне - проблема в економічній необлаштованості нашої країни, а хабарі ДАІ - це всього лише причинно-спадковий момент.