Новини

"Шістки" і "Лади" відчутно подорожчають!

Згідно постанови Кабміну № 483 від 3 вересня, імпортери російських автомобілів повинні забезпечити їх утилізацію. Як відомо, це відповідь на такий же крок Російської Федерації. У Росії від 1 вересня під нове мито потрапили всі авто, які завозяться. Найбільше постраждали звичайно ж українські виробники. Таким чином, нововведення росіян ледь не «угробили» всю вітчизняну автопромисловість.

 

Але, різниця в тому, що якщо для Росії автопром ризикує втратити 1% продажів, то український - всі 40-45%. Варто відзначити, що тільки 2011 році в Україні було випущено 97 500 автомобілів, з них практично 40% було поставлено російським дилерам.

 

Уряд встановив ціни на дані послуги:


Для фізичних осіб, ціни складуть 550 гривень для нових авто та 825 гривень - для транспортних засобів старше 3 років.

Дане нововведення принесе лише негативні наслідки, а крім того, не зовсім ясні деталі. Приміром, якщо людина купує автомобіль у Росії, а продає Болгарії, то природно утилізувати авто будуть у Болгарії. Тоді виникає питання, куди підуть гроші, перераховані в російську скарбницю як утилізаційний збір?

 

Також очевидно, що Росія, приймаючи рішення про утилізаційних збори, звичайно, думала не про проблему утилізації старих автомобілів і не про проблеми екології, а в першу чергу про захист свого автопрому.

 

До речі, виробники авто теж зобов'язуються платити за утилізацію. Винятком є випадок, коли автовиробник бере на себе зобов'язання з утилізації своєї продукції. У такому випадку, платити відповідний збір він не повинен. Подібне зобов'язання вже взяв на себе пострадянський автомобільний гігант "АвтоВАЗ". А це значить, що він виграє у своїх українських конкурентів - "ЗАЗу" та "Богдана", який випускає модифіковані моделі ВАЗ-2110.

 

Серед небагатьох, кому доведеться таки платити за утилізацію, залишаються українські виробники. А для них це може обернутися серйозними втратами.

Хоча варто відзначити, що нагальне питання утилізації відкритий і зараз плануються методи вирішення ситуації, що склалася. Так, один з голів асоціації автоімпортерів говорить, що в грудні планується саміт СНД, і при позитивному результаті переговорів питання збору на утилізацію буде вирішено - ніякої торгової війни між Росією і Україною бути не повинно.