Новини

Шиномонтажна афера

Не за горами зима - час замислитися про зимову гуму. А це означає, що скоро усіх автомобілістів чекає візит на шиномонтаж.

 

Чого тільки не придумають люди, аби отримати в кишеню більше ніж зазвичай. Тема наша піде про інертний газ для заправки шин.

 

Як рекламує продукт фахівець шиномонтажу?

 

По-перше, вони відразу кажуть, що автомобіль на газі їде плавно і м'яко, зберігається постійний тиск, не розбивається підвіска і до того ж шини служать набагато довше. Кажуть, що вже років як 10 вся Європа заправляє шини тільки спеціальним газом, а у нас все ще на рівні «совка».

 

Чому Вашим шинам потрібен ГАЗ?

• за рахунок того, що газ менш щільний, ніж повітря, колесо стає легше, а покришка - м'якше;

• шина краще тримає тиск;

• газ забезпечує постійний тиск в шинах незалежно від швидкості руху та температури навколишнього середовища.

Хто ж відмовиться поліпшити свій улюблений автомобіль, почувши таку анотацію беззаперечних плюсів.

 

З чого складається інертний газ?

• азот (він потрібен для того, щоб шина не окислювалась);

• аргон (необхідний для того, щоб газова суміш не вилітала через пошкодження шини і нещільні місця прилягання шини і диска);

• неон і гелій (для плавності ходу, а також для поліпшення амортизації коліс і збереження постійного тиску).

 

Ціна супергазу?

 

Залежно від виробника шин і від «накруток» шиномонтажу ціна на газ коливається від 30 до 200 гривень.

Здавалося б, ідеальна схема захисту автомобільних шин, газ робить свою справу, ціна стерпна. Якби не одне «АЛЕ», люди, які не по списаним конспектам знають фізику, активно спростовують чудодійну дію газу на шину.

 

Руйнуємо міф ...

 

Олександр П'ятничко, заступник директора з науки Інституту газу Національної Академії наук України:

 

Це все суцільний обман! Почнемо з того, що гума - це каучук з вуглецем. Взагалі вуглець проникний для всіх видів газів. Це означає, що навіть через неушкоджену шину відбувається незначний витік газу, яким вона накачана. Але, якщо заправити шини чистим азотом, витік тільки посилиться! Крім різниці тисків, додасться ще й фактор нерівноважної концентрації азоту всередині шини і зовні. Гелій та інші гази витікають з шини ще швидше, ніж азот. В принципі, розмір молекул впливає на швидкість витоку, але величина молекул у перерахованих газів відрізняється вкрай незначно. Тепер про збереження постійного тиску. Зі зростанням температури воно буде точно так само рости у всіх газів. Коефіцієнт стисливості у всіх перерахованих газів приблизно один і той же. У азоту і повітря він взагалі однаковий. Єдина вигода від інертного газу - це уповільнення корозії гуми. Справа в тому, що при виробництві інертні гази піддаються процесам глибокого просушування. А немає вологи - немає корозії. Але точно такого ж результату можна добитися, якщо поставити осушку на звичайний компресор, що гойдає повітря. Кисень без вологи окисляти не буде. Я допускаю, що незначна вигода від коліс з інертним газом може існувати на Формулі-1. Звичайному ж автомобілю і його господареві інертний газ в шинах якої відчутної користі не принесе.

 

Підсумок:

У будь-якому випадку, вибір залишається за Вами, користуватися газом чи ні. У подібних «продажах повітря», людина витрачає гроші на щось ефемерне, часто вірить в дію лжепродукта. Так з накачаними газом шинами, багато і справді відчувають як стала м'якше їхати машина. . . адже вся справа у Вашій вірі ..