Новини

Мій перший Європротокол!

Відносно недавно в Україні запровадили Європротокол. Хоч вже і є прецеденти оформлення Європротоколу, тим не менше, люди з побоюванням ставляться до заповнення даного документа.

 

Ми вирішили зібрати інформацію, поспілкуватися з тими, хто дійсно заповнював Європротокол на практиці після ДТП, і позначити для Вас, плюси і мінуси.

Отже, беззастережні плюси:

 

Перше, що потрібно відзначити - це звільнення від адміністративної відповідальності за порушення Правил дорожнього руху осіб, що скористалися спрощеним порядком оформлення ДТП (без виклику ДАІ). Також немаловажний аспект колосальної економії Вашого часу. Тимчасові рамки по прибуттю інспекторів на місце аварії передбачити неможливо, це може бути 30 хвилин, а адже може бути і декілька годин, не рахуючи витраченого часу на оформлення ДТП. Наступний плюс - винуватці ДТП не притягуються до адміністративної відповідальності за статтею 124 КУпАП (штраф, вилучення прав на водіння ТЗ), що для водіїв буде стимулом домовлятися без представників правоохоронних органів. А також, спрощення отримання відшкодування від страхової компанії.

 

В цілому, Європротокол досить зручний механізм вирішення простого ДТП.

 

Запам'ятайте, скористатися європротоколу Ви можете якщо:


Мінуси Европротола:

 

Бланк Європротоколу потрібно заповнювати вкрай уважно і розбірливо. Оскільки лише одна допущена помилка перекреслить всю виконану роботу. Ті, хто в очі бачив Європротокол, розуміють, що в стані нервового «перевантаження» після ДТП практично неможливо правильно і адекватно заповнити графи Європротоколу. Наша порада - потренуйтеся, зробіть ксерокс бланка і заповніть, так Ви хоча б будите орієнтуватися в тексті.

Далі, у зв'язку з тим, що максимальна сума до відшкодування по Європротоколу на сьогоднішній день складає 10 000 грн., Не завжди вдається «поміститися» в цю суму, адже видимий збиток може бути і на меншу суму. Надалі, на техстанції з'ясовується, що крім зовнішніх пошкоджень є і внутрішні, вартість ремонту яких і перевалює за десять тисяч.

 

І останнє - з Європротоколу відкриваються великі можливості для страхового шахрайства. Як превентивний захід радимо обов'язково повідомляти страховика з місця ДТП, для виклику аварійного комісара.

 

А як з Європротоколом не в нас?

 

Слід зазначити, що в Україні ця система діє тільки в межах однієї страхової, а на заході база даних по страхових випадках у всіх страхових компаній одна. Тому європейські автомобілісти, на відміну від українських, заявляють невеликі пошкодження в страхові компанії набагато рідше. Але рідко водії заявляють про ДТП ще й по тому, що в Європі замість оформлення Європротоколу, більш переважно домовитися між собою. Без залучення страхової компанії, оскільки при розрахунку страхових премій страховики використовують систему бонус-малус, що згодом, підвищує вартість полісу для водія.

Що цікаво, в Європі як і в Україні, на широке застосування Європротоколу негативно впливає погана інформованість водіїв.

 

Відносно нашого найближчого сусіда - Росії, більш частого застосування Європротоколу дуже сильно заважає недовіра до страхових компаній. Для порівняння, в Росії за Європротоком оформляється близько 12% страхових випадків пов'язаних з ДТП. На тлі загальної картини дорожнього руху - це вкрай невелика кількість заповнених бланків.

 

Найкраще в ДТП не попадати, ну а вже, якщо хочете бути готовим до всього - краще дотримуйтеся класики - виклик ДАІ.